Rippers @ Rockaways

Posted by in Attractions in New York, New York Food, Weekend in New York

Czy Rockaway jest najlepsza palza w okolicy Nowego Jorku? Zdecydowanie nie, ale szczegolnie po huraganie Sandy zmienia sie na coraz lepsze! A fakt ze mozna nawet dojechac metrem powoduje ze jest atrakcyjnym miejscem do spedzenia dnia na plazy dla tych ktorzy nie posiadaja samochodu (a w Nowym Jorku jest ich wielu). A smakolykow wokol 90 Beach Street jest coraz wiecej. Na przyklad “Rippers” w swoim menu posiadaja wszytko czego potrzeba na plazy: lemoniade, shakes, hamburgery, burrito, lokalne piwa, wino.. nic tylko “wakacjowac”

CSA – warzywka palce lizac

Posted by in New York Food

Co jak co, ale jesc to my lubimy:) A ze oboje jestesmy fanami warzyw juz czwarty rok z rzedu jestesmy dumnymi czlonkami CSA (Community Supported Agriculture). CSA, jest to gospodarstwo wspomagane przez czlonkow dzieki rocznej oplacie ktora pokrywa koszty produkcji warzyw a czlonkowie dostaja cotygodniowo koszyk pelen lokalnych, organicznych, sezonowych warzyw. Dzieki temu wspiera sie male lokalne gospodarstwa i lokalna spolecznosc a samemu przez 26 tygodni (od wiosny do jesieni) degustuje sie w pysznych warzywkach. Wilk syty i owca cala:) Co prawda jest ryzyko ze rok bedzie nieurodzajny, pomidory zje…read more

Najlepsza Lodziarnia w Nowym Jorku!

Posted by in Attractions in New York, New York Food, Restauracje w Nowym Jorku

Gdybym mogla lody  jadlabym  na sniadanie, obiad i kolacje:) Moze dlatego zawsze kiedy jestesmy na Williamsburgu czesto “przypadkiem” znajdujemy sie kolo lodziarni Odd Fellows Ice Cream… i za kazdym razem licze na mala kolejke:)..a ze wlasnie otworzyli druga lodziarnie na East Village na Manhattanie (4 ulica, pomiedzy 2 Alleja i Cooper Sq), to tez na pewno bedzie okazja zeby poszwedac sie w tamtych okolicach:) Tak czy inaczej, lody sa pyyyyszne, a rozne niekonwencjonalne smaki, jak popcorn, oliwa z oliwek, Guiness,  in inne tylko zachecaja zeby sporobowac wszystkie. Smaki ciagle sie zmieniaja,…read more

Wycieczka na farme truskawek na Long Island

Posted by in Attractions Outside New York, New York Food, Weekend in New York

Achhhhh te truskaweczki… czyz nie czekamy na mie caly rok? Pachnce, soczyste.. tylko dodac smietanke+cukier i minam mniam! A skoro my jestesmy czlonkami farmy warzywnej CSA (wykupilismy dostawy warzyw na po roku), wybralismy sie na “nasza” farme po organiczne truksawki. Farma bedzie jeszcze otwara w jeden nastepny weekend w piatek i sobote 20 i 21 czerwca. Tutaj link

Kanapka z Wieprzowiny i Krewetek

Posted by in New York Food

W ostatnim tygodniu Aga promowala diete wegetariańską i mimo to ze przez pierwsze 3 dni nie bardzo mi to przeszkadzalo w czwartek ogladajac przypinki na pintrescie w oko wpadla mi ta bulka. Okazalo sie ze nie jest trudna do zrobienia i zdeklartowalem sie ze po plazy w sobote ja zrobie. Oblizywalismy palce! Tutaj przepis: przepis

Carrot & Snow Peas Soba Noodles

Posted by in New York Food, Weekend in New York

Czasami mamy dosc miesa i szukamy alternatyw na lunch/obiad…niedawno znalazlam fajny blog a na nim ciekawy przepis na makaron z gryki z warzywami po azjatycku. Tutaj jest orginalny przepis. A ja troszke go zmodifikowalam z racji braku pewnych produktow.. moj przepis na dole makaron: -makaron z gryki/soba -pol szklanki mrozonego groszku -okolo 200g plaskiego groszku (snow peas) -2 duze marchewki -garsc kolendry sos: -okolo 4 duze lyzki sosu sojowego -2 lyzki oliwy -sok z jednej malej limonki -1 lyzka oleju z opiekanych pestek sezamu (toasted sesame oil) -1 lyzeczka miodu…read more

Shakshuka – Przepis

Posted by in New York Food

Ostatnio mielismy okacje sprobowac shakshuka ktora jest potrawa pochodzenia tunezyjsckiego. Jest naprawde smnaczna i prosta w przygotowaniu. Podaje przepis jezeli macie ochote sprobowac. 1 cebule, 1 slodka papryke, 3 zabki czosnku, 1/2 ostro papryczke (w zaleznosci jak pikantnie sie lubie), kminek rzymski. Wszytko poszatkowac i przysmazyc na 2 lyzkach oleju rzepakowego. Po ok 5 minutach dodac 500 gram calych pomidorow w puszce zgniecionych w rekach przed dodaniem. Dodac sol, pieprz i cayane do smaku (cayane jest bardzo ostry!) i gotowac na srednim ogniu okolo 15 minut. Nastepnie wbic jajka i…read more

The Market Space – Space Nighty 8

Posted by in Attractions in New York, New York Food

Jeszcze nie wiem jak mam do tego podejsc, ale moze mam nowe shopping destination na Williamsburgu. Napisalam moze, bo nie lubie zadnego typu malli/galerii sklepowych/ i tego typow zgromadzisk ubraniowych, ale tu moze byc inaczej. Jest to “concept store” Urban Outfitters, gdzie mozna znalesc rozne stanowiska z odzieza, obuwiem, plytami winylowymi itd., ale rowniez mozna znalesc lokalnych malych projektantow. Piwnica poswiecona jest adidasowi, a na 4 pietrze jest restauracja prowadzona przez zwyciezce Top Chef Ilan Hall. Cala przestrzen, interior design i wyeksponowanie porduktow jest bardzo przemyslane i “artystyczne” tak aby…read more

Fabryka czekolady u Mast Brothers

Posted by in Attractions in New York, New York Food

Wcale nie mielismy zamaru zatrzymywac sie na slodkosci! Przeciez wciaz staram sie zgubic pociazowe kilogramy, ale bylimsy obok na piwku wodzie i kielbaskach salacie w Radegast Hall i zapach czekolady rozchodzacy sie po okolicy zmusil nas zeby zagladnac do Mast Brothers. Must Brothers to fabryka czekolady gdzie mozna podpatrzyc produkcje czekolady i innych smakolykow pochodzacych z ziarna kakaowca z malych farm z Ekwadoru, Madagaskaru i Wenezuelii. Samo miejsce jest bardzo ladnie rustykalnie urzadzone, a wiec przyjemnie dla oka i jezyka. Niebo na ziemi dla wszytkich koneserow czekolady! Fabryka czekolady znajduje…read more

-->